Alla inlägg under september 2009

Av Robin - 30 september 2009 16:40

Chiudinelli, M (Swi) (116) - Safin, M (58) (Rus) 1 2,63 888.com


Inga tidigare inbördes möten.


Tycker mig ha hittat ett rejält över odds här. Killen från Schweiz är bästa kompis med självaste Roger Federer och de har kontakt med varandra varje vecka. Chiudinelli har en väldig bra serv och lever mkt på denna. Han bör också vara rejält varm i kläderna då han kvalade in till turneringen följande resultat så långt:


Q Chiudinelli - Runglertmaneepong 6-0,6-1

Q Chiudinelli - Gregorc, L 6-4,6-1

Q Chiudinelli - Soeda, G 6-4,1-6, 6-3

1st Chiudinelli - Mayer, F 6-3,6-3


Chiudinelli har inte spelat sedan Us Open 31/8 före denna turneringen där Davydenko blev för svår. Innan dess hade han slagit ut Youhzny med 3-1 i set vilket imponerar. Davydenko är alltid livsfarlig när det kommer till Grand Slam turneringar då han är mkt "penga kåt".


Safin, M imponerade i första omgången här där han slog ut Petzschner,P 6-2, 3-6, 6-1 vilket var en liten överraskning men Safin är väldigt ojämn nu för tiden och blandar bra resultat med riktiga botten napp. Innan denna matchen hade han inte heller spelat sedan Us Open där han förlorade mot Melzer, J med 3-1 i set.


Slutsats: Förväntar mig en knallhård match där Chiudinellis fina servande gör att han reder ut sina serv game relativt enkelt och en Safin som eventuellt tappar humöret. Schweizaren har spelat fin tennis så här långt och endast tappat 1 set och bör vara rejält varm i kläderna. 888.com sticker ut med 2,63 vilket jag tycker är på tok för högt Safin ska vara favorit men väldigt knapp sådan någonstans runt 2.10-2,20 borde man fått på schweizaren max. Markanden har börjat justera oddsen lite men som sagt fortfarande finns fina 2,63 att få.


50 Units är spelade till fina 2,63 (5%)


/ Oraklets Tennisbet


Av Robin - 30 september 2009 12:36

Jag kommer börja med en fiktiv spelbank på 1000 Units så det blir lättare att följa framgångarna. Spelbanken är i verkligheten en helt annan men det är oväsentligt då jag valt detta för det är lättast att följa.


Kommer alltså spela 5% av start banken per spel såvida det inte finns superinfo då det kan komma att handla om 10% men dessa spel blir ytterst sällsynta. Värt att notera är att jag aldrig kommer minska insatsen dvs även om banken skulle gå minus i början håller jag mig till 50 Units minimums (5% av start bank).


Jag kommer även lägga ut ROI vilket är ett index som visar hur många % av omsättningen man har vunnit. Eller Return Of Investment som det så fint heter på engelska. Hur räknar man då ut ROI?


Man tar de totala netto vinsterna eller förlusterna/Summa investerad


Låt oss ta ett exempel: Du satsar 110 units för att vinna 100 Netto Units ger formula 100/110= 90,9 % ROI på detta enskilda spel. Tabellen nedan visar på ett ungefär hur många procent av spelen som måste sitta för att man ska gå i vinst. Om man vinner 54% av sina spel har man alltså 3,09% i vinst på omsättningen vilket faktiskt är ganska bra.


Win %
ROI %
50%
-4.55%
52%
-0.73%
54%
3.09%
56%
6.91%
58%
10.73%
60%
14.55%
62%
18.36%
64%
22.18%
66%
26.00%
68%
29.82%
70%
33.64%

Om ni har några frågor är ni alltid välkomna att kontakta mig! Så snart det kommer upp något bra spel läggs det upp här på bloggen så håll utkik. Kan mycket väl komma något spel lite senare i kväll då det pågår turneringar i Asien närmare bestämt Bangkok, Kuala lumpor för herrar och Japan för damerna.


Väl mött! / Oraklets Tennisbet Cool





Av Robin - 29 september 2009 21:01

En lika stor del som att kunna hitta rätt vinnare och rätt spel är att kunna hantera insatserna efter den egna spel banken. Varför är detta så viktigt frågar ni kanske er?

Låt oss säga att ni för tillfälligt har ett väldigt flyt och alla spel sitter, lika fort kan det vända åt andra hållet och helt plötsligt är man där på 0 igen. Visst det kan anses tråkigt när man har en "winning streak" på 15 raka spel men lika skönt och betryggande kommer det kännas när helt plötsligt allt går emot en. Spel handlar om tålamod och det handlar om att kunna anpassa insatserna efter spelbanken procentuellt sett. Sedan ökar man givetvis insatserna i takt med att banken ökar men aldrig minskar dem. Låt oss gå igenom några av de olika strategierna.


Flat Bet


Samma insats från spelbanken satsas varje spel, tex om man använder en spelbank på 1000 Units så satsas 5% av banken på varje spel dvs 5 units. Aldrig mer aldrig mindre. Just för tennis är 5% en rimlig nivå att hålla det på medans för fotboll och andra sporter där det finns större möjligheter för oavgjorda resultat rekommenderas 3 %. Även om man använder en betydligt större spelbank är 3% att rekommendera. När det gäller tennis ska kan försöka hålla sig i intervallet 1,70-2,50 odds mässigt och i undantagsfall kan man även gå ner mot 1,65 men aldrig lägre. Anledningen till detta är att det då blir svårare att hämta upp försluster för tro mig "loosing streaks" drabbas alla av förr eller senare men det är genom att lyckas hålla nere dessa man blir en vinnare i längden.


Rörlig % från banken


Denna modell innebär att man satsar olika stor procentsats från banken beroende på hur stark info och hur procentuellt felsatt man tycker ett odds är. Detta kan vara en bra modell för dem som är duktiga på att värdera hur värdefull infon är på ett specifikt spel. Vanligtvis spelas 1-6% av banken i extrema fall upp till 10%. Folk tror ofta att man bör spela större insats desto lägre oddset är men detta är oftast väldigt fel då man har lägre värde i sitt spel och riskerar att förlora mer i förhållande till värdet av spelet.


Martingal


Eller som jag skulle vilja kalla vansinnes systemet. Varför undrar ni då? Jo systemet går ut på att man vid förlust dubblar sin insats ända tills man vinner och sedan börjar man om med samma visa igen. Det finns två förklaringar till varför detta aldrig skulle fungera: 1. Det kommer bli enorma summor man skulle riskera för att vinna förhållande lite, i relation till vad första vadet var eftersom man bara vinner tillbaka sin insats plus det man satsade början. 2. Man skulle behöva en enorm spel bank och även om man hade det så skulle spel bolagen inte acceptera de enorma insatserna det skulle komma att handla om i slutändan. Detta system är och förblir katastrof även om det finns varianter på den som är något bättre så förkastar jag detta helt.











Av Robin - 29 september 2009 19:46

Kul att ni har hittat hit! Hoppas vi ska få en trevlig tid tillsammans och att ni tittar in och gör denna blogg till er vardag precis lika naturligt som ni borstar tänderna på morgonen.


I denna blogg kommer jag ge spelförslag och allmän nyttig info gällande tennis. Allt i syfte att kunna tjäna lite pengar på mitt kunnande. Jag kommer publicera spelförslag och motivera varför det läggs spel på just dessa.


Spelen kommer läggas i form av något som kallas "flatbet" modellen jag kommer redogöra i en speciell avdelning här på bloggen vad det innebär. Men förenklat kan det säga att man satsar en procentuell summa av sin bank varje spel och håller sig till denna insats. Finns undantag då det kommer läggas spel med dubbel insats av bankens procentuella insats då det finns superinfo men detta är väldigt sällsynt.


Tanken med denna blogg är att mina spelförslag genom stort tennis kunnande och precisa analyser ska kunna hitta guldkornen som spelbolagen har missat.


Jag kommer använda mig av följande spelbolag först och främst: Betfair, WillHill, Boylesports,Unibet, Sportingbet, Expekt.


Skicka mig gärna synpunkter på spel eller saker som ni vill att jag ska ta upp i min blogg så ska jag försöka ta upp det så snart det bara går.


Väl mött!


/ Oraklets Tennisbet









Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Oraklets Tennisbet

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem är störst genom tiderna?
 Roger Federer
 Pete Sampras
 Björn Borg
 Annan

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards